Friday, August 14, 2015

Paul Chek & Kapten Jack Sparrow!

Paul Chek ja Kapten (siinkohal suure tähega) Jack Sparrow ehk Tervis ja Chill suhtumine. Ja mida rohkemat ongi eluks tarvis?

Lugu algab sellest, et vaatasin hiljuti Kariibimere piraatide esimest osa. Kunagi olin vist midagi näinud, aga ega suurt meeles ei olnud, kuid iseendalegi üllatuseks olin sellest üsna kiiresti vaimustuses. Esimene stseen võtab mu meelest kokku selle hoiaku, mis võiks kuuluda ka siia blogisse:
ehk inglise keeli: fake it until you make it! - ja filmi lõpus on ta juba suure laeva kapten. Ja isegi kui oleks kõik nihu läinud ja poleks olnud? - suhtumine on oluline!

Kirjutasin viimati päeva planeerimisest ja sellest, et kui palju jõuab kui võtta endale natukenegi aega... tõttöelda ei pidanud ma selle tublidusega kuigi kaua vastu, AGA sain n-ö maitse suhu ja tahan uuel nädalal uuesti proovida. Midagi siiski muutus. Jubehea tunne on kui oled tubli olnud; aga on suvi ja eks puhata peab ka oskama.

***
Teiseks olen avastanud Paul Cheki mõtteid ja videokraami. Mõtlen, et ka tema raamat kuluks vist ühel päeval ära. Vist. Vist - sest tegelikult tundub see nii elementaarne, et kas selleks just raamatut tarvis on, samas mulle meeldib ta lähenemine - parajalt teaduslik ja parajalt 'vaimne' (filosoofiline, heas mõttes üldine, st universaalne) - et üht täispikka loengut kuulates pani imestama kui tark ka tegelikult on, ja mulle tundub, et isegi mitte uudu-vuudu-new-age-"tark", aga päriselt. Et saada pisut aimu, siis:
ja

Ning küsimus sellest, et What is organic(s)? (I osa) Kokku on sellel viis osa ja kel huvi, siis ülejäänud osad peaksid sealt ilusti nähtavale tulema. Vaatasin üht loengut kus ta rääkis sel teemal, seda konkreetset miniseeriat pole veel jõudnud vaadata, aga lähiajal kindlasti vaatan. Ühesõnaga tekkis huvi, sest kõik on ju omavahel seotud: tervis, bioloogia, aga ka filosoofilisemad teemad, nt see, et mida me elult tahame.

*
Paul Chek on öelnud, et inimesed lähevad tihtilugu trenni seetõttu, et nad ei meeldi endale ja tahavad seetõttu ennast muuta, aga tegelikult peaks olema vastupidi: mine trenni seepärast, et sa meeldid endale ja tahad end juba praegu arendada!
Sõna to exercise (võrdle sõnaga exorciser, ehkki ma ei tea kas need sõnad on omavahel etümoloogiliselt seotud või mitte), millegi "ära võtmine" peaks olema mitte "working out", vaid "working in". Seal on tegelikult mu meelest teatav erinevus, suhtumise erinevus, ja see on mu meelest nii-nii oluline ja muudab suures osas hoiakut. Esimesel juhul sa näed vaeva, teisel juhul sa naudid!

Ühe sõbrannaga kunagi jalutades rääkisime sellistest asjadest ja vist enamus või paljud inimesed lähtuvad iseenda kujundamisel Teiste arvamusest. Minul on ausalt öeldes peaaegu kogu aeg suht savi olnud ja kui miskit teen, siis teeksin seda ka siis kui nt üksikul saarel oleksin ja keegi mind ei näeks. Muidugi peab teataval määral teistega arvestama ja kontekst on see, mis meid ALATI kujundab, aga kõige olulisem peaks tulema siiski sisemusest, mitte sellest, et teistele meeldida. Meeldima pead ju ikka ennekõike iseendale, eksole, ja siis juba kõik muu...:)

*
Kõik pole alati ilus ja lilleline olnud, aga eile õhtul tuli selline mõnus tunne, et isegi kui elu peaks mingil põhjusel ****e minema, siis vähemalt olen elanud omaenda kirgedest ja tahtest lähtudes ja see on ausalt öeldes paganama hea tunne! Pisut käänuline rada, aga HUVITAV!

Järgmise korrani ja olge terved!
:)
(katsun edaspidi natuke sisukamate postituste juurde tagasi pöörduda, viimasel ajal olen kajastanud lihtsalt päevamõtteid, aga eks see ju olegi blogi mõte, et panna kirja seda, mis parasjagu mõtteis...)

No comments:

Post a Comment