Saturday, October 10, 2015

vahemõtteid

Ei, ma ei ole kusagile kadunud. Pidevalt tekib uusi mõtteid ja uusi avastusi ja tihtilugu võtan endale aega ja otsin sobivat hetke, mil neid jagada ja mil on tunne, et mul on midagi öelda.
Tunnen, et mu blogipostituste sisukvaliteet võiks oluliselt parem olla. Seda eriti viimasel ajal. Lõppude-lõpuks peaks mu blogi olema inspireeriv, innustav ning häid nippe pakkuv, mitte lihtsalt ja "ainult" teab-mis muljete jagamine. Vähemalt mu enda visioon on selline.

Igaljuhul miskit on justkui muutumas... muidugi paremuse poole (ja mitte, et varem halvasti oleks olnud, aga alati saab ju paremini). Ideid jätkub ja järgmise postitusega läheb ehk pisut aega, aga tahan kirjutada midagi konkreetsemat ja/või sisukamat.

***
Praeguse nädala lõpu kohta muidugi see naljakas lugu.
Plaan järgmine: laupäeval olla "asjalik" (mitte, et ma muidu ei oleks, aga vabal päeval on eriti mõnus võtta viimast!): teha taas trenni, lugeda, õppida pr keelt... - ühesõnaga tegevust leidub ja prioriteedid olen enda jaoks tegelikult selgeks mõelnud.

Reaalsus oli reede õhtul/öösel vastu laupäeva aga selline:















Ei, aga midagi pole öelda, vahelduseks oli tore ja seltskond super. Ainult mis te ise arvate, kas tegin hommikul trenni...? Haa!
Parem jätan selle vastamata. Igal juhul ma üha vähem mõistan neid, kes on pidevalt joobes - sest need hommikud on ju õudsed ja minul on küll säärasest kraamist praegu mõneks ajaks isu täis.
Ei, mitte, et ma teab-mis karsklane oleksin. Vein on vahel tore (ja Vana Tallinn piimaga - suht kange, aga maitselt hea!), aga minu puhul juhtub selliseid asju pigem harva. Ja see on tore. Vahel on tore.

Kui aga natuke liiale minna, siis mis tunne on hommikul...?
Ma ei kahetse peaaegu kunagi midagi, AGA ometi justkui kogu kehaga tunnetan seda mürki mis on kehasse sattunud ja naudin igat sekundit kui jõuvarud ja energia hakkab taastuma!
Siin ei ole midagi uut, aga kui vähegi enda tervise eest hoolt kanda ja ka füüsilist tervist arendada, siis on selliseid asju eriti selgelt tunda.
Ja seda enam tajusin teatavat mõnusat jõudu endas ja see on jõud, mis vahelduva eduga aastalt aastasse kasvab ja selle jõu kasvatamine ja üldse suht kõige vastu huvi tundmine on mind nüüdseks u 10 aastat huvitanud ja olen sedalaadi asja uurinud; ja pidevalt midagi muutub, tihtilugu avastan asjale hoopis uue nurga, jne. Ja nüüd tundub, et ka ise olen ehk isegi mingi suurema muutuse lävel. Ma loodan:)

Kusjuures Elliottil vist viimasel ajal midagi sarnast toimumas, ehkki teise nurga alt.

Teate, need imelised hetked mil korraga mõistad, et Kõik on võimalik, ja tajud ja näed oma tegelikku potentsiaali ja tunned tohutut vabadust, et miski ei hoia sind tagasi!
AGA see tunne võib küll olla, see teatav inspiratsioon, iseasi on seda reaalselt rakendada ning üks oluline märksõna on fookus. Seda eriti meie vilkuvate ekraanide ajastul, mis segajaid on liigagi palju.
Ja siis on hea lülitada kõik välja ja nautida mõnusat keskendumist. Selliseid "saarekesi" on mu meelest oma päeva hea ja oluline tekitada. Kes nt mediteerib (sellele pole ma endiselt veel väga pihta saanud: st mõistan, aga pole väga kogenud), kes loeb raamatut, läheb lugema, jooksma, või võtab lihtsalt enda jaoks aja maha. Kui sedalaadi hetki enda jaoks ei õnnestu tekitada, siis on mu meelest elu ja ühiskond sind endaga kaasa viinud ja sinu üle kontrolli saavutanud, mitte aga vastupidi.
Sestap ongi oluline hoida teatavat selget pilku, näha tervikut ja ühtlasi ka hetke.

Seekord sellised mõtted ning lõpetan postituse ühe Alan Wattsi videoga mille sisu mulle päris meeldib:


Järgmine kord loodetavasti-eeldatavasti juba asjalikem, konkreetsematel ja sisukamatel teemadel! Ühtlasi olen mõelnud, et võiks siit-sealt ka rohkem pildi ja miks mitte video-audiomaterjali lisada - st võtta eraldi ka blogi jaoks aega ja muuta seda sisukamaks. Eks näis. Üks on aga kindel: vaimu kasvatamine jätkub, kasvõi tasapisi, aga samm-sammult püüan/püüame avada uusi mõtteid ja uusi (mõtte)maailmu ning kogemusi...:)

P.S. Oma raamatuhakatisega tegelen ka tasapisi ja loodan, et aasta lõpus või järgmise alguses olen siiski esimesed paar-kolm peatükki enam-vähem valmis saanud ja miks mitte neid siin jagada.


Sisust lühidalt:
I osa algus 
1. Sissejuhatus (u raamatu 2-3 lk)
2. Sissejuhatav ja ülevaatlik peatükk: ajaloolisi vaateid (muuhulgas) 17. sajandi Inglismaale ning teatava paradoksaalsuse kirjeldamine;
3. Johannes Kepleri mõtteradadel (esimene sisulisem peatükk)
4. Kvantfüüsika ja 21. sajandi situatsioon (üleüldiselt; olgu öeldud, et kvant-temaatika on üsna ära leierdatud ja tihtilugu koguni kuritarvitatud (ennekõike esoteerika poolt), minu eesmärk on olla teaduslikult täpne ja KUI sellest kunagi aastate pärast peaks asja saama, siis võimalusel lasen ilmselt asjatundjatel vastavad peatükid üle kontrollida, et faktivigu ei oleks)
***
I osa keskpaik ja teema-arendus
5. ... "Elu imelisus" ja "ime" definitsioon; "Võimalikud maailmad", jne
- esimese poole eesmärk on luua kontekst ja heita pilk sellele, et kus ja mis ajastul me elame ja et miks see on imeline aeg; ning teise poole eesmärk oleks keskenduda küsimusele "kuidas?" ehk n-ö 'vaimu kasvatamise' pool. Esimest poolt võiks kirjeldada sõnaga "teadus" ning teist sõnaga "teadvus", ehkki vähemalt minu arvates on need omavahel oluliselt seotud ja läbi põimunud.
Olen ses mõttes perfektsionist ja võin ühe pisikese lause kallal kaua jännata (seda blogi kirjutan võrdlemisi chillilt, ehkki, tõsi, võiks olla korralikum) ja ilmselt kirjutan seda veel palju-palju üle, aga protsess on tore ning ühtlasi on mul tunne, et mul oleks miskit uut öelda, nii et... vaatab kuidas sellega läheb:)

Lõpetuseks üks ilus laul:

No comments:

Post a Comment