Wednesday, June 8, 2022

Silver Teinbas - Sada ja üks luuletust IV (76-101) [4/4]

(76)

***

 

Asetan su oma unenäole

pehme nagu puudutuse

lamad kõhuli

seejärel selili

oled kerge ja selge

nagu udusulg

millega kirjutan me lugu:

 

me silme ees laiub tähistaevas

ja me silme sees

 – süvakosmos.

 

11.11.2021

 

 

(77)

***

 

Päev pole veel õieti alanudki

ja meie ei kavatse lõppeda.

 

13.11.2021

 

(78)

***

 

Igatsus kasvatab õisi

ja lilleaedadest

sirguvad põlismetsad

mille puude ladvad

on täidetud me armastusega…

  

20.11.2021




(79)

***

 

aeg peatub

            sinuga

ja vihma ei saja,

sest kõik vihmad

on juba sadanud

 

lund ei lange,

sest kõik lumed

on juba langenud

 

kõik talved tulnud

            suveks muutunud

                        päikest puutunud

saanud üheks vihm

                        ja lumi

ja aega mõõdab

            su silmaringi

igahommikune koidik.

 

27.11.2021

 


(80)

***

 

keset esimest suurt lund

on külalistemaja

on südametega voodilina

on katuselt tuiskav lumi

on vaip

mille mustrit

            ma ei suuda mõistatada

istun voodi serval

ja mõtlen

kui imeline see on

et ma SIND mõistan…

  

07.12.2021



(81)

***

 

Lumetupsud puuokstel

üks teise sabas

osava kergusega

nagu kassid ja linnud

puukoorel

kindlas haardes

varatalvises pakases

me hingeõhuiilis

sulavad õige pisut

kui neist tammealleel

käsikäes möödume.

 

08.12.2021



(82)

***

 

Puud on akna taga

raagus

lumest valged

sa mu kõrval magad

silmis

unealged …

 

sein kellal näitab olevikku.

 

11.12.2021

 


(83)

***

 

Su vaikus on vahel

kõikide vaikuste ahel

 – sissepoole igatsus

kus hing võiks pugeda hinge

ja mu verest saada

                        su vereringe.

  

29.12.2021

 

 

(84)

***

 

Pakase käest tulnuna

mõjuvad

luuleraamatu leheküljed

kangevõitu sõrmede all

hingele

nagu soe tee…

 

01.01.2022

 


(85)

*** 

sa oled köögis

            ja teed teed

ja muid toimetusi

maitsvat putru

mina olen sinu voodis

teki all

ja hingan hästi tasa

et sind mitte häirida

 

ma kuulen

sa tuled

vaatan sind

ja ütlen tere

 

see on mu

kõige pühalikum tere

kas tead.

 

10.01.2022




(86)

haiku

jumalate surm

saabub kui inimeste

hingesse kaob usk

                        . 

15.01.2022

 


(87)

***

 

Minu palvetes

paluvad jumalad inimesi,

et nad sind hoiaksid.

 

Käsust

saagu tingimusteta armastus

ja lubavast lihtsusest

vabaduse sünonüüm.

 

Oma usus

pööran ma maailma

õrnalt

ümber su piha – sallina

hoiab sind soojus, mille

päritolu on püha saladus,

            igavene kaitseingel

kõige hea eest väljas

                        ja sees.

 

Minu palvetes

paluvad jumalad,

et nad sind hoiaksid.

 

26.01.2022

 


(88)

haiku asemel

 

Su hing on kerge,

aga täpselt nii kerge,

et püsib kehas.

  

26.01.2022

 

 

(98)

 Iga puu, iga armastaja…

 

Iga puu

kelle oksad kattuvad

tumeda taeva taustal

lumiste valgete piirjoontega

armunute pääde kohal

on kingituseks

inimeste armastuse altarile;

 

iga armastaja

kelle õhtu koosneb

taevasse võrsuvaist tüvist

sirutub hetkeks

olema

oleva maailma surematus.

 

28.01.2022



(90)

***

 

Valgus paistab silma – nagu

elu ilusaim koidik.

Üks neist hommikuist.

 

Ripsmed matkimas

            päikesekiiri.

Su pilk väljub sosinal

ja kohtub me mõlema silmis:

ma ehtisin end sinu auks

sinuga

sel hommikul

ja õhtul

kui me lõhnad segunesid

kulmud kaardusid

            uudishimuks

tihedalt vastu

            lihtsaimat ilu…

 

Mida võime teineteisele pakkuda?

 

Sa ju tead.

            Kõike.

  

29.01.2022

 

 

(91)

***

 

Ma loen sekundeid

nagu iga teine

oma ajast alates

 

süda pumpab verd

täna nagu eile

me peekreisse valades

 

näen punases päikeses valgust

mina olen sina – täis algust.

 

09.02.2022

 


(92)

täiesti  pahaaimamatult

 

üks laps ületab autoteed

täiesti pahaaimamatult

telefon käeulatuses

autocorrect aktiveeritud

vaikimisi

 

kusagilt ilmub nähtavale taksojuht

täiesti pahaaimamatult

alustas ta hommikul

oma tavapärast sõitu

 

aga laps on teel kooli

ja seejärel tööle

täiesti pahaaimamatult

 

tehakse nalja

ja ollakse tõsised

aja üle

 

aimamatult

liigub aeg

natuke nagu tuul

edasi edasi tagasi

 


istub üks inimene

vaatajale nimetu

kummargil ekraani külge

kooldunult

natuke nagu koolnult

tulijale tuuletu

paigal paigal paigal

 

on paigal

oma paigal püsimise hing

täiesti pahaaimamatult

jälgib ta ühe surevaid pilke

 

täiesti pahaaimamatult

läheb üks inimene üle tee

polegi oluline, et õigest kohast

sest õiget kohta pole enam olemas

või on

keegi ei tea keegi ei tea ei tea.

 

16.02.2022

 

(93)

Aeg peeglis   

 

Nägin aega möödumas

mul peeglist vaatas ta vastu

ta pilk näis paigal seisvat

nii minust mööda ta astus

                                  

kondan hilistel teedel

hilisteks teen ma nad ise

ikka veel mõtlen peeglist

sest mina..– olen ta kese.

 

22022022

 


(94)

haiku 


Kondamised ja

kordamised on meie

metafüüsika.

 

26.02.2022

 


(95)

*** 

Noored kuused raudtee kõrval

paistavad kasvavat täpselt nii

nagu nad oleksid seal alati kasvanud

 

kuusk raudtee kõrval

on kuusk raudtee kõrval

 

aga

 

raudtee kuuse kõrval

 

ja mina sinu kõrval

 

oleme kui möödujad

ürgjumalate silme all.

 

12.03.2022

 


(96) 

***

 

talvine küünlasära

            jõuluõhtul

meenub ka südasuvel

kõige paremini

vaid lapsepõlve kaudu

 

aeg lihvis teravaks

mälestuse

see valgus üle südame

 

ja võttis udu kuju:

 

seal viibid kättesaadu

ja kättesaamatu piirimail

 

seal valgus valgus kaheks.

 

24.03.2022



(97)

*** 

Sel hetkel kui sa vaikid

kõnelevad su silmad

            minuga

maakeeli

justkui

tõmbuksid maa ja taevas

mu ümber kaardu

ja haaraksid mu enda embusse

kusagilt kostub looduse hääli

— see oled sina

sa avasid suu.

 

26.03.2022



(98) 

***

Päevad mööduvad kiiremini

kui jõuad neid märgata

tõeliselt märgata

sünnid inimesest inimesse

loomast putukasse

taimedki näiks öösi ja talvel magavat

asteroid möödub kiiremini

kui jõuad märgata

jumalad sünnivad ja surevad

ja sünnivad taas

päevad mööduvad üha kiiremini

ja sina – üks teadvuste ahel

öö ja päeva vahel

viivuks

enne päris päeva ja päris ööd.

 

27.03.2022

 


(99)

***

 

Su silmad on päikesevalguses

päris ehtsa valguse värvi

 

„täna on kõigi aastaaegade ilm“

 

ja sina oled kõigi sinade sina

 

ja mina kõigi minade mina

 

sinu valguses

 

oleme ehtsa valguse värvi.

  

28.03.2022




(100)

***

 

Su hingeõhk

sahiseb mu kõrvus

            nagu maailmarahu

iidsete kaskede keskel. 

 

28.03.2022 



(100)


***

 

Vaikus ei vali kohta

kuhu tulla

ega viisi

kuidas saabuda

 

maailm aeglustub

tema ees

ja teeb meid mõtlikuks.

 

07.05.2022

No comments:

Post a Comment